zondag 18 december 2011

sterren kaart

Deze kaart heb ik al een poosje willen maken.
Ik had de beschrijving gezien in het magnolia kerstnummer.
Een sterrenkaart!
De basis is een vel van 12*12 inch, in mijn geval rood cardstock (met een kleine neiging naar roze). Je tekent af op 30*30cm, dus je gooit een klein stripje weg. De middellijn recht naar boven is ongeveer 25,5 cm. Maar de zijden zijn allemaal 30 cm.
Op deze reuze driehoek passen weer vier exact even grote driehoeken. Drie die rechtop staan in alle hoeken en een in het midden op zijn kop.
Vervolgens maak je 8 vierkanten van 15 cm van dessinpapier, voor het effect is het leuk als je minimaal 2 dessinvellen neemt, ik heb er wel 5 verschillende van dezelfde lijn: everybody loves christmas van echopark 2010 en 2011. Deze 8 driehoeken bevestig je op de voor en acherzijde. Als je op 10 cm van de buitenste driehoeken een rillijn aanbrengt en naar binnen vouwt krijg je weer een ster, het lijkt hoger wiskunde en dat is het ook wel een beetje ; )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat fijn dat je de moeite neemt om een bericht achter te laten.
daar ben ik erg blij mee, liefs Leonibg.